Condiţii Comerciale Generale
STATECH s.r.o.
În vigoare de la 1. 8. 2025
CUPRINS
(A) DISPOZIȚII GENERALE
(B) ÎNCHIRIERE
(C) SERVICE
(D) VÂNZARE
(E) FORMARE
(F) DISPOZIȚII COMUNE
ANEXA Nr. 1
Condiţii Comerciale Generale
STATECH s.r.o.
în vigoare de la 1. 8. 2025
(A) DISPOZIȚII GENERALE
1. DISPOZIŢII INTRODUCTIVE
1.1 Compania STATECH s.r.o., nr. de înreg. la O.R.C.: 274 02 975, având sediul Počapelská 346, 277 01 Dolní Beřkovice, înregistrată în Registrul Comerţului de pe lângă Tribunalul Municipal din Praga, secţiunea C, nr. de ordine 111021 (denumită în continuare Locatorul), emite în conformitate cu dispoziţiile art. 1751 din Legea nr. 89/2012 Col., Codul civil, cu modificările ulterioare, aceste Condiţii Comerciale Generale (denumite în continuare CCG).
1.2. În cazul închirierii sau vânzării unui Obiect, prestării de Service sau furnizării de Formare în legătură cu acesta, relațiile juridice dintre STATECH și persoanele juridice sau fizice î vor fi reglementate de Contract și de prezentele CCG, cu excepția cazului în care se specifică altfel. Dispozițiile prezentelor CCG (cu excepția celor excluse prin natura lor) se aplică și altor relații juridice dintre STATECH și persoane fizice sau juridice, în cazul în care aceste CCG sunt menționate în tranzacția juridică relevantă sau în cazul în care acestea constituie o anexă la aceasta.
1.3 Prezentele CCG devin parte a fiecărui Contract şi determină o parte din conţinutul acestuia, dacă Contractul nu prevede altfel. O dispoziţie diferită din Contract prevalează asupra variantei prezentelor CCG.
1.4. Aceste CCG sunt împărțite în părțile (A)-(F), precum urmează:
a) Părțile (A) și (F) fac parte din toate contractele;
b) Partea (B) face parte din Contract în ceea ce privește închirierea Obiectului;
c) Partea (C) face parte din Contracte în legătură cu furnizarea Service-ului; pentru evitarea oricărui dubiu, se stipulează că, în cazul în care vânzarea Obiectului (pieselor de schimb) face parte din Service, Partea (D) din prezentele CCG se va aplica acestei vânzări;
d) Partea (D) face parte din Contracte legate de vânzarea Obiectului;
e) Partea (E) face parte din Contracte în ceea ce privește furnizarea de Formare; pentru evitarea oricărui dubiu, se convine că, în cazul în care formarea include vânzarea oricărui Obiect (de exemplu, echipament de protecție individuală), partea (D) din prezentele CCG se aplică vânzării respective, iar în cazul în care Formarea include orice revizuire a unui Obiect, partea (C) din prezentele CCG se aplică revizuirii respective,
cu excepția cazului în care se prevede altfel în prezentele CCG sau în Contract.
2. DEFINIŢII
2.1. Pe lângă termenii definiţi în altă parte în prezentele CCG, definiţiile şi alte dispoziţii ale prezentului articol 2 se aplică în CCG în întregime:
Locatar sau Client înseamnă persoana fizică sau juridică cu care este încheiat Contractul;
Cod civil înseamnă Legea nr. 89/2012 Col., Codul civil în vigoare;
Furt înseamnă însușirea ilegală a Obiectului, în special ca urmare a sustragerii acestuia;
Object înseamnă obiectul închirierii, vânzării, prestării de Service sau Formării în temeiul Contractului, care este specificat la fiecare contract în parte;
Contract-cadru înseamnă un contract-cadru scris încheiat între STATECH și Client care reglementează închirierea, prestarea de Service sau vânzarea unuia sau mai multor Obiecte, sau încheierea de Contracte parțiale și condițiile acestora;
Service înseamnă repararea, întreținerea, inspecția, instalarea, demontarea și alte activități de întreținere a Obiectului, inclusiv furnizarea și instalarea de piese de schimb, dacă este necesar pentru o anumită reparație, specificațiile tuturor activităților urmând să fie stabilite în fiecare contract individual;
Contract înseamnă un contract pentru închirierea sau vânzarea unui Obiect, prestarea de Service sau furnizarea de Formare în legătură cu acesta, sau orice alt contract încheiat între STATECH și Client, fie în cadrul unui Acord-cadru sau al unei comenzi unice;
Relația contractuală înseamnă relația juridică dintre Părți referitoare în special la închirierea sau vânzarea unui Obiect, prestarea de Service sau furnizarea de Formare în legătură cu acesta, care rezultă din Contract;
Formare înseamnă furnizarea de formare profesională, consultanță și activități de certificare sau pregătirea documentelor necesare pentru operarea platformelor de lucru, specificarea tuturor activităților urmând să fie stabilită în fiecare contract individual;
Parte înseamnă o partea contractantă din Contract;
Daune totale înseamnă daunele aduse Obiectului în cazul în care repararea acestuia nu mai este posibilă sau costul reparației ar fi atât de ridicat încât s-ar apropia sau ar depăși prețul Obiectului în sine.
2.2. Titlurile subcapitolelor din prezentele CCG servesc numai pentru a facilita orientarea şi nu afectează interpretarea dispoziţiilor prezentelor CCG.
3. TÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Pe baza comenzii Clientului, STATECH va trimite Clientului o confirmare de comandă reprezentând o propunere de încheiere a Contractului (prin e-mail este suficient), care va conține în special specificația Obiectului, valoarea remunerației pentru STATECH (taxa de închiriere / prețul pentru Service sau Formare / prețul de achiziție) și alte plăți (transport, manipulare, materiale), termenii de livrare și plată, în cazul închirierii, perioada de închiriere, locul de preluare / predare, precum și aceste CCG și/sau un link către acestea.
3.2. În cazul în care Clientul, ca răspuns la propunerea conform alineatului3.1 respectiv din prezentele CCG, nu va trimite firmei STATECH o propunere diferită pentru încheierea Contractului, se va considera că oferta STATECH a fost acceptată cel târziu la momentul preluării Obiectului de către Client. Conţinutul propunerii STATECH devine parte a Contractului. În scopul prezentului alineat, o propunere diferită se consideră propunerea care conţine orice completări sau derogări de la propunerea iniţială a STATECH, chiar dacă nu modifică în mod substanţial condiţiile acesteia. Dispoziţiile articolului 1740 alineatul 3 prima frază din Codul Civil nu se aplică.
3.3 În funcție de circumstanțe, încheierea Contractului poate avea loc și în cadrul Contractului-cadru. În acest caz, conținutul relației contractuale va fi reglementat (în ordinea priorității) de: (i) Contractul, (ii) Contractul-cadru, (iii) prezentele CGC. În special, Contractul-cadru poate prevedea o altă metodă de încheiere a contractelor parțiale decât cea stabilită mai sus în prezentele CCG.
(B) ÎNCHIRIERE
4. CHIRIA ŞI CONDIŢIILE DE PLATĂ
4.1. Locatarul este obligat să plătească chiria, prețul pentru transportul și manipularea Obiectului și alte costuri incidentale în cuantumul conform conținutului relației contractuale.
4.2. Chiria este calculată fără carburanţii consumaţi. În cazul în care Locatarul nu va completa la sfârşitul perioadei de închiriere carburanţii la starea iniţială, calculul chiriei va fi ajustat astfel încât chiria totală să includă şi suma care va fi determinată ca produs al diferenţei dintre starea iniţială şi cea finală a carburanţilor şi preţul acestora, caz în care preţul carburantului va fi definit pe baza listei de prețuri publicată pe pagina webSTATECH (www.mateco.cz).
4.3. Dacă încetarea exploatării sau utilizării Obiectului nu va fi anunţată până la ora 15:00 din ziua lucrătoare anterioară, ziua următoare (ziua returnării Obiectului) va fi facturată ca zi de închiriere.
4.4. Facturile (documentele fiscale) vor fi trimise la adresa Locatarului sau la adresa de e-mail a Locatarului specificată în Contract. În cazul unei perioade de închiriere de până la 30 de zile, factura va fi emisă după încetarea contractului de închiriere. În cazul unei perioade de închiriere de peste 30 de zile, facturile vor fi emise la fiecare 30 de zile, precum şi după încetarea contractului de închiriere. Scadenţa facturilor este de 14 zile de la data emiterii, cu excepţia cazului în care între STATECH şi Locatar nu este stabilit altfel. Pe baza consimțământului Locatarului (acordul Părților), STATECH are dreptul de a trimite facturi numai în format electronic.
4.5.În scopuri de TVA, Părţile consideră închirierea Obiectului ca oferită în mod continuu, iar închirierea Obiectului pe fiecare perioadă în parte pentru care, în conformitate cu articolul 4.4. din prezentele CCG, sunt emise facturi (Perioada de facturare), se consideră executare parţială a închirierii Obiectului. Orice executare parţială se consideră a fi fost efectuată în ultima zi a Perioadei de facturare aferente.
4.6. Fără a aduce atingere punctului 4.4, STATECH este îndreptăţită, la propria discreție, să solicite plata înainte de predarea Obiectului Locatarului, pe baza unei facturi de avans. În acest caz, până când Locatarul nu va achita chiria pe baza facturii de avans, STATECH nu va fi obligată să predea Obiectul Locatarului și nici nu va începe să curgă termenul pentru predarea Obiectului Locatarului.
5. CREAREA, MODIFICAREA ȘI ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE, PREDAREA ȘI RETURNAREA OBIECTULUI
5.1. Relaţia de închiriere ia naştere în ziua prevăzută în Contract, altfel, la data la care Locatarul preia Obiectul. STATECH va livra/va preda Obiectul la locul și în termenul prevăzut în Contract, iar Locatarul este obligat să preia Obiectul la acest loc și în acest termen.
5.2. STATECH şi Locatarul sau persoanele autorizate de aceştia vor confirma starea şi dotarea Obiectului şi ora preluării şi returnării prin semnarea procesului verbal de predare a Obiectului. Locatarul este obligat să asigure prezența unei persoane autorizate (împuternicite) la locul și la data predării și preluării Obiectului. Se presupune că persoana care a semnat protocolul de predare în numele Locatarului și/sau a negociat în alt mod cu STATECH în ceea ce privește predarea și preluarea Obiectului a fost autorizată (împuternicită) în mod corespunzător de către Locatar. Locatarul nu poate argumenta împotriva STATECH că o astfel de persoană nu a avut autorizația (împuternicirea) necesară, cu excepția cazului în care acest lucru ar fi trebuit să fie evident pentru STATECH dincolo de orice îndoială rezonabilă, luând în considerare toate circumstanțele și exercitând diligența necesară. Cu toate acestea, un angajat al Locatarului va fi întotdeauna considerat o persoană autorizată.
5.3. Orice prelungire sau scurtare a închirierii Obiectului va fi notificată STATECH cu cel puţin două zile înainte de data la care închirierea va urma să înceteze sau când se va propune încetarea acestuia. Notificarea se va face în scris și va fi transmisă către STATECH în termenul specificat în propoziția anterioară.
5.4. Anularea comenzii se poate face numai până la ora 15:00 a zilei lucrătoare anterioare zilei închiriere și trebuie făcută în scris (de exemplu, prin e-mail); pentru anularea comenzii după ora 15:00 a zilei lucrătoare anterioare zilei de închiriere, STATECH are dreptul să perceapă o taxă de anulare (penalitate contractuală) în valoare de 2.000 CZK. În cazul în care Locatarul nu își îndeplinește obligațiile privind predarea și acceptarea Obiectului sau omite în alt mod să predea Obiectul în locul și la data prevăzute în Contract, Locatarul va fi obligat să plătească STATECH costuri în valoare de taxa zilnică de închiriere pentru fiecare zi de întârziere a preluării, precum și costurile legate de transportul inutil al Obiectului până la locul de predare. Locatarul este obligat să returneze Obiectul la STATECH la termenul şi în locul stabilit în Contract.
5.5. Aducerea / transportul Obiectului va fi efectuată numai din/ în locul accesibil autovehiculului de transport şi sigur pentru încărcarea şi descărcarea Obiectului. Locatarul este obligat să aducă / să preia Obiectul la locul / din locul utilizării acestuia. În cazul în care în timpul livrării Obiectului la locul de utilizare intervin timpi de nefuncţionare în timpul transportului sau descărcării din motive imputabile Locatarului, aceştia vor fi percepuţi Locatarului în plus, tariful fiind de 400 CZK pe sfert de oră. Acelaşi lucru este valabil dacă, în timpul preluării Obiectului de la Locatar, intervin timpi de nefuncţionare în timpul transportului sau încărcării, mai ales datorită faptului că Obiectul nu a fost livrat la locul de încărcare, bateriile sunt descărcate sau rezervorul de carburanţi este gol. Același lucru se aplică și în cazul în care ar apărea întârzieri la ridicarea Obiectului din cauza unei deteriorări a Obiectului care nu a fost raportată în prealabil de către Locatar, iar această defecțiune împiedică încărcarea.
5.6. Închirierea se termină prin returnarea Obiectului (inclusiv a tuturor accesoriilor) către STATECH. Locatarul este obligat să acorde STATECH toată asistenţa necesară pentru returnarea Obiectului, în special, să asigure prezenţa persoanei autorizate în timpul returnării Obiectului, inspecţiei acestuia şi semnării procesului verbal de predare, dispozițiile alineatului 5.2de mai sus aplicându-se în mod corespunzător. Prin semnarea procesului verbal de predare, Părțile confirmă, în special, conformitatea stării finale a Obiectului cu starea din momentul preluării acestuia de către Locatar (luând în considerare uzura normală în timpul utilizării corespunzătoare). În caz contrar, vor indica în proces verbal abaterile de la această stare. În caz de abateri în conformitate cu propoziția anterioară (în special în caz de deteriorare a Obiectului), STATECH are dreptul expres de a furniza documentație fotografică a stării, iar Locatarul va fi obligat să ofere STATECH toată asistența necesară. În sensul prezentei dispoziții, Părțile convin în mod expres că returnarea corespunzătoare a Obiectului include, mai ales, returnarea telecomenzii. În cazul în care Obiectul este returnat fără telecomandă, STATECH va continua să aibă dreptul la plata chiriei până la returnarea telecomenzii, chiar dacă Obiectul și celelalte accesoriile ale acestuia au fost returnate.
5.7. Cu excepția cazului în care se convine altfel, Locatarul trebuie să notifice STATECH cu privire la data și locul returnării Obiectului cu suficient timp înainte (cel puțin 2 zile lucrătoare) prin telefon și/sau e-mail de contact indicat pe site-ul STATECH (www.mateco.cz).
5.8. Perioada de închiriere nu include perioada în care Obiectul nu este funcţional din cauza unui defect tehnic. Acest lucru nu este valabil în cazul în care defectul a fost cauzat de întreţinerea sau deservirea necorespunzătoare de către personalul Locatarului sau din alte motive imputabile Locatarului. În cazul unui defect conform frazei anterioare, Locatarul nu are dreptul la reducere din chirie sau la rezilierea Contractului.
5.9. În cazuri excepționale și numai cu acordul STATECH, Locatarul (inițial) poate transfera Obiectul direct unei terțe părți, adică noului Locatar. În acest caz, noul Locatar și Locatarul inițial sunt răspunzători în mod solidar pentru starea finală a Obiectului la predarea sa ulterioară către STATECH (inclusiv starea combustibilului).
5.10. În cazul în care nici Locatarul, nici o persoană autorizată sau împuternicită de Locatar nu este prezentă la returnarea Obiectului către STATECH, fie ca urmare a încălcării a obligațiilor Locatarului, fie conform acordului Părților, STATECH va avea dreptul de a intra în posesia Obiectului și de a-l transporta în mod independent. În acest caz, contractul de închiriere va înceta cel târziu în momentul preluării Obiectului de către STATECH în sensul propoziției precedente. Cu toate acestea, împrejurarea prevăzută în acest alineat, precum și faptul că Locatarul nu a semnat procesul verbal de predare, nu îl exonerează pe Locatar de răspundere și nu limitează răspunderea acestuia în niciun fel.
6. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
6.1. STATECH este obligată să predea Obiectul Locatarului într-o stare tehnică corespunzătoare, la termenul şi în locul stabilite în Contract.
6.2. În cazul închirierii Obiectului fără personal de deservire, Locatarul este obligat să asigure ca Obiectul să fie utilizat în conformitate cu Instrucţiunile de utilizare şi standardul ČSN ISO 18893 în vigoare, dacă este relevant. Locatarul se obligă să asigure operarea Obiectului de către personal calificat, care deţine o autorizaţie scrisă (licenţă de operator), care respectă reglementările de siguranţă prevăzute pentru deservirea acestuia şi care este instruit pentru lucrul pe Obiect.
6.3. În cazul închirierii obiectului împreună cu personal asigurat de către Locator, angajații Locatarului sunt obligați să respecte instrucțiunile de utilizare, să se familiarizeze cu manualul de utilizare a Obiectului și cu normele tehnice relevante și să semneze „Instrucțiunile de siguranță privind utilizarea platformelor de lucru mobile cu personal”. Angajații Locatarului sunt obligați în special: (i) să poarte hamuri de siguranță pe tot corpul în timpul exploatării Obiectului și să îl păstreze în permanență pe toată durata exploatării, (ii) să nu coboare din coșul Obiectului fără a-l fixa, (iii) să nu opereze obiectul fără autorizația corespunzătoare în conformitate cu ISO 18878 și (iv) să urmeze instrucțiunile de utilizarii în timpul exploatării Obiectului. În cazul în care oricare dintre angajații Locatarului sau Locatarul însuși nu respectă instrucțiunile de utilizare, orientările de siguranță de mai sus sau instrucțiunile de utilizare, Locatorul și Locatarul sunt de acord că Locatorul nu va fi răspunzător pentru nicio răspundere care ar putea decurge din aceasta. Personalul de operare are dreptul de a refuza exploatarea Obiectului, fără a aduce atingere dreptului Locatorului la plata remunerației pentru exploatarea Obiectului, în cazul în care angajații Locatarului care lucrează sau vor lucra cu Obiectul refuză să semneze „Instrucțiunile de siguranță privind utilizarea platformelor autopropulsate de ridicare cu personal de operare”.
6.4. Obiectul poate fi utilizat numai în scopul pentru care este destinat. Este interzisă utilizarea acestuia, în special, pentru ridicarea sarcinilor sau montarea liniilor electrice. Locatarul este obligat să permită persoanei autorizate de STATECH accesul la Obiect în orice moment, pentru a verifica dacă Obiectul este utilizat în conformitate cu Contractul şi cu prezentele CCG.
6.5. Locatarul este obligat să respecte instrucţiunile de pe Obiect şi cele de utilizare, în special, este obligat să încarce cu regularitate Obiectul alimentat cu electricitate, cel puţin pe parcursul întregului schimb zilnic, să verifice şi să completeze zilnic apa distilată din acumulatori (la echipamentele cu motoare diesel, din bateriile de pornire), să completeze motorina (utilizarea biodieselului este interzisă), să verifice şi să monitorizeze orice scurgere a materialelor de exploatare (în principal, a uleiului hidraulic) şi să verifice zilnic strângerea şuruburilor roţilor şi funcţionarea tuturor dispozitivelor de siguranţă. Locatarul este obligat să consemneze informaţiile privind exploatarea, inspecţia şi întreţinerea în Jurnalul echipamentului de ridicare.
6.6. Eventualele autorizaţii speciale, precum şi autorizaţia de a închide străzile şi de a ocupa spaţiile publice necesare pentru utilizarea Obiectului, vor fi asigurate de către Locatar pe propria cheltuială.
6.7. Locatarul nu are dreptul să subînchirieze Obiectul unei persoane terţe fără permisiunea prealabilă în scris a STATECH.
6.8 Locatarul este obligat să păstreze Obiectul în stare de funcţionare, în special, să îl protejeze de murdărie, deteriorare, uzură excesivă, furt sau distrugere. În momentul semnării procesului verbal de predare de către Locatar sau de către o persoană autorizată de acesta, responsabilitatea pentru exploatarea Obiectului trece la Locatar. În caz de murdărire, Obiectul va fi curăţat pe cheltuiala Locatarului. Locatorul trebuie să predea Obiectul Locatarului în stare curată și cu bateriile complet încărcate. În cadrul pregătirii mașinii înainte de predarea acesteia spre închiriere, Locatorul va percepe Locatarului o taxă forfetară pentru "spălarea mașinii" și "încărcarea mașinii" în conformitate cu lista de prețuri a Locatorului, pentru fiecare Obiect în parte.
6.9. Locatarul este obligat să notifice imediat STATECH orice defecte şi necesitatea efectuării reparaţiilor în plus faţă de întreţinerea obişnuită a Obiectului, caz în care este obligat să înceteze utilizarea Obiectului şi să nu efectueze nicio reparaţie a Obiectului fără consimţământul STATECH. STATECH trebuie să asigure imediat readucerea Obiectului în starea de funcţionare. Toate costurile aferente reparării sunt suportate de către Locatar, cu excepţia cazurilor în care defectul nu a fost provocat în mod evident de către Locatar. În caz de îndoială dacă defectul a fost cauzat din motive imputabile Locatarului, va decide avizul STATECH.
6.10. În caz de lucrări brute, Locatarul este obligat să acopere şi să protejeze suficient Obiectul. Acest lucru este valabil mai ales la vopsire, sudare şi curăţare cu acizi. Locatarul ia la cunoștință că murdărirea cauzată de substanțele chimice utilizate în construcții, vopsea, beton sau materiale similare nu este acoperită de suprataxa pentru mitigarea daunelor conform Anexei nr. 1 din prezentele CCG. Activităţile în cadrul cărora se efectuează sablarea sunt interzise. În cazul încălcării obligaţiilor prevăzute la acest alineat, Locatarul este obligat să achite costul integral al curăţării Obiectului. În cazul deteriorării dispozitivului de comandă al Obiectului, Locatarul este obligat să achite reparaţia acestuia, iar în cazul pierderii lui, este obligat să plătească un dispozitiv de comandă nou.
6.11. În afara programului de lucru al utilajului, Locatarul este obligat să păstreze dispozitivul de comandă într-un loc sigur. Locatarul are obligaţia de a anunţa furtul dispozitivului de comandă STATECH şi Poliţiei. În cazul furtului sau deteriorării dispozitivului de comandă, Locatarul este obligat să despăgubească STATECH pentru orice daune provocate STATECH ca urmare a acestora.
6.12. Locatarul este răspunzător pentru daunele cauzate de terenul necorespunzător, capacitatea portantă insuficientă a subsolului şi utilizarea Obiectului în contradicţie cu parametrii tehnici menţionaţi pe etichetele Obiectului şi în instrucţiunile de utilizare anexate.
6.13. În cazul în care Locatarul transportă Obiectul singur, în caz de accident rutier este obligat să anunţe imediat Poliţia şi STATECH. Locatarul răspunde pentru orice daune produse Obiectului ca urmare a unui astfel de accident.
6.14. Locatarul răspunde pentru orice daune produse cu Obiectul şi pentru daunele produse Obiectului printr-o deservire necorespunzătoare a personalului de deservire sau din orice alt motive imputabile Locatarului. Locatarul este, de asemenea, responsabil pentru pierderea sau furtul Obiectului (şi a unei părţi ale sale) şi este obligat să anunţe imediat acest lucru STATECH şi Poliţiei. În caz de îndoială dacă dauna a fost cauzată printr-o deservire necorespunzătoare a personalului de deservire sau din orice alt motive imputabile Locatarului, va decide avizul STATECH.
6.15. Locatarul răspunde şi pentru daunele produse Obiectului ca urmare a acţiunii unor persoane terţe sau ca rezultat al unui eveniment care nu depinde de voinţa Locatarului şi este obligat să despăgubească STATECH pentru aceste daune integral. Aceasta nu aduce atingere dreptului Locatarului de a solicita despăgubiri de la persoanele terţe.
6.16. Dacă STATECH îşi încalcă obligaţiile care îi revin în temeiul Contractului, CCG sau reglementărilor legale relevante, iar ca urmare a acestei încălcări este produsă vreo daună Locatarului, Locatarul are dreptul la despăgubiri pentru o astfel de daună numai până la valoarea executării Locatarului conform Contractului.
6.17. STATECH are dreptul să factureze Locatarului cheltuielile de reparare a daunelor produse Obiectului (cu excepţia reparării daunelor pentru care Locatarul nu este responsabil în temeiul Contractului) printr-o factură emisă după reparaţie, cu o scadenţă de 14 zile de la data emiterii. Locatarul se obligă să plătească suma facturii STATECH până la data scadenţei.
6.18. Locatarul nu are dreptul să utilizeze Obiectul ca garanție sau să constituie în alt mod un drept real sau alt drept de utilizare în favoarea unei terțe persoane sau să utilizeze Obiectul în alt mod pentru a-și garanta obligațiile. Locatarul nu are dreptul să efectueze niciun fel de modificări asupra Obiectului (cu excepția utilizării normale în conformitate cu Contractul) fără acordul scris prealabil al STATECH.
6.19. În cazul oricărei daune produse Obiectului, Locatarul este obligat ca imediat după producerea sau descoperirea daunei să fotografieze dauna şi să o anunţe imediat STATECH, iar în 48 de ore să trimită STATECH o notificare privind daunele, inclusiv documentația fotografică, la adresa de e-mail: servis@statech.cz.
(C) SERVICE
7. PREȚUL SERVICE-ului ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ
7.1. Clientul este obligat să plătească STATECH prețul pentru Service conform listei de prețuri publicate pe site-ul web STATECH (www.statech.cz) valabilă și în vigoare la momentul încheierii Contractului, precum și prețul pentru materiale și piese de schimb, dacă nu se prevede altfel în Contract. Transportul până la locul de prestare a serviciului este inclus în prețul serviciului, dacă nu se prevede altfel în Contract.
7.2. În cazul în care s-ar constata că prețul convenit pentru Service va trebui depășit, STATECH va notifica Clientul în scris (prin e-mail este suficient) fără întârziere nejustificată, indicând motivele creșterii prețului. Clientul se poate retrage din Contract în scris dacă prețul rezultat al Service-ului este mai mare cu mai mult de 10%, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la primirea notificării privind creșterea prețului pentru Service. În caz contrar, Clientul este de acord cu creșterea prețului. Cu toate acestea, Clientul este întotdeauna obligat să achite partea din prețul convenit aferentă Service-ului deja efectuat.
7.3. Facturile (documentele fiscale) vor fi trimise la adresa Clientului sau la adresa de e-mail a Clientului specificată în contract. Factura va fi întotdeauna emisă la data prestării Serviciului (cu excepția facturilor de avans). Facturile sunt scadente în termen de 14 zile de la emiterea lor, cu excepția cazului în care se convine o dată scadentă diferită în confirmarea comenzii sau în Contract. Pe baza consimțământului Clientului (acordul Părților), STATECH are dreptul de a trimite facturi numai în format electronic.
7.4. Fără a aduce atingere paragrafului 7.3 din aceste CCG, STATECH are dreptul, la discreția sa, să solicite plata pe baza unei facturi de avans înainte de începerea prestării Service-ului Într-un asemenea caz, până când Clientul nu va achita prețul pentru Service pe baza facturii de avans, STATECH nu va fi obligată să înceapă prestarea Service-ului către Client și nici nu va începe să curgă termenul pentru îndeplinirea obligațiilor către Client.
7.5. Orice pretenții ale Clientului referitoare la defectele Service-ului nu îi conferă dreptul de a refuza plata integrală sau parțială a prețului Service-ului. Aplicarea dispozițiilor Art. 2108 din Codul Civil este exclusă.
8. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
8.1. STATECH este obligat să efectueze Serviciul în mod corespunzător, la timp și cu o calitate corespunzătoare, în conformitate cu legile aplicabile, standardele tehnice și standardele de siguranță a muncii.
8.2. STATECH se va asigura că tot personalul care prestează Service-ul pentru Client în temeiul Contractului este instruit profesional și deține certificatele și autorizațiile necesare în conformitate cu legile aplicabile și standardele tehnice relevante. STATECH are dreptul să utilizeze serviciile unor terți pentru a presta Service-ul pentru Client.
8.3. STATECH va fi răspunzătoare pentru orice daune cauzate Obiectului în timpul prestării Service-ului de la data preluării Obiectului de către STATECH până la data returnării către Client, numai dacă daunele au fost cauzate de STATECH prin neglijență sau ca urmare a încălcării Contractului.
8.4. STATECH are dreptul să furnizeze Serviciul Clientului în livrări parțiale, precum și dreptul de a îndeplini obligațiile față de Client înainte și după perioada de executare specificată în Contract. Clientul este obligat să accepte executarea parțială, precum și executarea înainte și după termenul de livrare.
8.5. Clientul este obligat să se asigure că Obiectului care urmează să facă obiectul Service-ului se află la locul și la data prevăzute în Contract și într-o stare care să permită efectuarea Service-ului.
8.6. Clientul este obligat să se asigure că personalul STATECH are acces la Obiect și se bucură de condiții de lucru adecvate pentru efectuarea Service-ului, ceea ce înseamnă, în special, că trebuie să asigure furnizarea de energie electrică, combustibil (benzină, motorină) și alte resurse necesare pentru efectuarea Service-ului.
8.7. Clientul va informa imediat STATECH cu privire la orice cerințe sau restricții specifice care ar putea afecta furnizarea Service-ului către Client (de exemplu, măsuri de siguranță, mediu de lucru specific, ș.a.m.d.).
8.8. Clientul este obligat să furnizeze STATECH, la cererea acesteia, toate documentele necesare pentru furnizarea Service-ului în temeiul Contractului și să ofere STATECH orice altă asistență necesară în acest scop.
8.9. În cazul în care Clientul întârzie cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute la alineatul de mai sus 8.8, STATECH are dreptul, pe durata întârzierii, să suspende furnizarea Service-ului sau să nu o înceapă deloc. Termenul de furnizare a Service-ului se prelungește cu durata întârzierii Clientului în temeiul prezentului alineat.
8.10. STATECH este obligat să informeze Clientul cu privire la toate faptele care pot apărea pe parcursul pregătirii pentru furnizarea Service-ului și care ar putea afecta efectuarea acestuia și utilizarea Obiectului servisat/reparat.
9. PREDAREA ȘI PRELUAREA OBIECTULUI, TRANSFERUL RISCULUI DE DETERIORARE A OBIECTULUI, TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE ASUPRA PIESELOR DE SCHIMB
9.1. Clientul trebuie să livreze / să predea Obiectul la locul stabilit până la ora 15:00 a datei prevăzute în Contract, iar STATECH are obligația de a prelua Obiectul în acest loc și în acest termen pentru a presta Service-ul.
9.2. STATECH şi Clientul sau persoanele autorizate de aceştia vor confirma starea şi dotarea Obiectului şi ora preluării şi returnării prin semnarea procesului verbal de predare a Obiectului. Clientul este obligat să asigure prezența unei persoane autorizate (împuternicite) la locul și la data predării și preluării Obiectului. Persoana care a semnat procesul verbal de predare în numele Clientului și/sau a negociat în alt mod cu STATECH cu privire la predarea și preluarea Obiectului va fi considerată ca fiind autorizată în mod corespunzător (împuternicită) de către Client. Clientul nu poate obiecta față de STATECH că o astfel de persoană nu avea autorizația (împuternicirea) corespunzătoare, în afara cazului în care acest lucru ar fi trebuit să fie evident pentru STATECH dincolo de orice îndoială rezonabilă, luând în considerare toate circumstanțele și exercitând diligența necesară. Cu toate acestea, un angajat al Clientului va fi întotdeauna considerat o persoană autorizată.
9.3. Anularea Service-ului se poate face numai până la ora 15:00 a zilei lucrătoare anterioare zilei de efectuare a Service-ului și trebuie făcută în scris (de exemplu, prin e-mail); pentru anularea Service-ului după ora 15:00 a zilei lucrătoare anterioare zilei de efectuare a Service-ului, STATECH are dreptul să perceapă o taxă de anulare (penalitate contractuală) în valoare de 2.000 CZK.
9.4. STATECH are obligația de a efectua Service-ul și de a returna Obiectul Clientului în termenul și la locul prevăzute în Contract. STATECH va întocmi un proces verbal scris, semnat de ambele Părți, cu privire la efectuarea Service-ului și returnarea Obiectului Clientului. Prin semnarea procesului verbal de predare, Părțile confirmă în special amploarea și corectitudinea Service-ului prestat sau, după caz, vor indica în procesul verbal defectele Service-ului prestat și/sau orice deficiențe, având în vedere că dispozițiile de la alineatul 9.2 de mai sus se aplică mutatis mutandis. În caz de defecte și/sau deficiențe în conformitate cu propoziția anterioară, STATECH are dreptul expres de a realiza documentația fotografică a stării Obiectului și Clientul este obligat să ofere STATECH toată cooperarea necesară în acest sens. Clientul este obligat să acorde STATECH toată asistenţa necesară pentru returnarea Obiectului Clientului, în special, să asigure prezenţa persoanei autorizate în timpul returnării Obiectului, inspecţiei acestuia şi semnării procesului verbal de predare. În cazul în care clientul nu semnează procesul verbal de predare în termenul convenit, se va considera că Clientul a preluat Obiectul de la STATECH fără rezerve.
9.5. Riscul de deteriorare a Obiectului este transferat înapoi Clientului în momentul preluării Obiectului după efectuarea Service-ului. În cazul în care clientul întârzie să preia obiectul, riscul de deteriorare a Obiectului va trece la Client încă din prima zi de întârziere. În acest caz, Clientul este de acord că STATECH are dreptul să păstreze Obiectul la locul efectuării Serviciului, pe cheltuiala și răspunderea Clientului. Cu toate acestea, împrejurările prevăzute în acest alineat, precum și faptul că Clientul nu a semnat procesul verbal de predare, nu îl exonerează pe Client de răspundere și nu limitează răspunderea acestuia în niciun fel.
9.6. Clientul nu are dreptul să refuze preluarea Obiectului din cauza unor defecte minore sau a unor deficiențe nesemnificative sau a altor defecte care nu afectează funcționalitatea Obiectului.
9.7. Clientul dobândește dreptul de proprietate asupra pieselor de schimb utilizate în cadrul Service-ului conform Contractului numai după achitarea integrală a prețului pentru Service în conformitate cu Contractul. Până la momentul dobândirii dreptului de proprietate asupra pieselor de schimb utilizate în cadrul Service-ului, Clientul se află în poziția de depozitar al acestor piese.
10. GARANȚIA DE CALITATE ȘI RĂSPUNDEREA PENTRU DEFECTE
10.1. STATECH oferă o garanție de calitate de 6 luni pentru Service-ul furnizat, atât pentru lucrările efectuate, cât și pentru piesele de schimb. Garanția începe de la data predării Obiectului înapoi către client.
10.2. Garanția în conformitate cu alineatul 10.1 din prezentele CCG nu se aplică defectelor cauzate de:
a) nerespectarea instrucțiunilor din manualul de utilizare;
b) intervenții neprofesionale, influențe externe (defecțiuni electrice, dezastre naturale ș.a.m.d.);
c) manipulare neglijentă (cădere, lovire, scurtcircuit ș.a.m.d.);
d) în cazul bateriilor: înghețarea electrolitului din cauza încărcării insuficiente, lăsarea bateriei în stare descărcată sau descărcări adânci frecvente sub un anumit prag;
e) utilizarea Obiectului sau a oricărei părți a acestuia contrar instrucțiunilor fabricantului.
10.3. În timpul perioadei de garanție, Clientul este obligat să serviseze Obiectul numai prin intermediul STATECH; în caz contrar garanția va expira. Același lucru se aplică în cazul în care Obiectul nu este utilizat în mod profesional și în condiții normale de funcționare și în conformitate cu toate reglementările de funcționare sau instrucțiunile speciale furnizate de STATECH sau în cazul în care defectul a fost cauzat de Client sau a apărut în urma unui accident.
10.4. Clientul este obligat să verifice cu atenție Obiectul servisat/reparat și să raporteze eventualele defecte fără întârziere după ce a avut posibilitatea de a constata defectul, cel târziu în termen de 14 zile, către STATECH. În caz contrar va pierde dreptul de a-și exercita în instanță drepturile din cauza executării defectuoase. Clientul este, de asemenea, obligat să coopereze cu STATECH în exercitarea drepturilor acesteia în cazul unei prestații defectuoase, în special să furnizeze toate informațiile referitoare la defectele Service-ului și să permită accesul la Obiectul servisat/reparat care face obiectul reclamației.
10.5. În cazul unei prestații defectuoase, drepturile Clientului încetează dacă defectul nu a fost constatat în termen de 6 luni de la predarea Obiectului servisat/reparat.
10.6. Dacă STATECH remediază defectele Obiectului servisat/reparat în termenul stabilit în Contract sau în termenul care va fi stabilit în legătură cu defectele parțiale printr-un acord ulterior între Părți, Clientul nu are dreptul la despăgubiri pentru eventualele daune suferite ca urmare a prestării unui Service defectuos.
(D) VÂNZARE
11. PREȚUL DE CUMPĂRARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ
11.1. Clientul este obligat să plătească STATECH prețul de cumpărare pentru livrarea Obiectului conform Contractului. Transportul Obiectului către Client, prețul ambalajelor, paletelor, certificării și asigurării expedierii nu sunt incluse în prețul de achiziție și sunt facturate separat, dacă nu se convine altfel în Contract.
11.2. Facturile (documentele fiscale) vor fi trimise la adresa Clientului sau la adresa de e-mail a Clientului specificată în contract. Factura va fi emisă întotdeauna la data livrării Obiectului (cu excepția facturilor de avans). Facturile sunt scadente în termen de 14 zile de la emiterea lor, cu excepția cazului în care se convine o dată scadentă diferită în confirmarea comenzii sau în Contract. Pe baza consimțământului Clientului (acordul Părților), STATECH are dreptul de a trimite facturi numai în format electronic.
11.3. Fără a aduce atingere clauzei 11.2 din aceste CCG, STATECH are dreptul, la discreția sa, să solicite plata pe baza unei facturi de avans înainte de livrarea Obiectului. Într-un asemenea caz, până când Clientul nu va achita prețul de cumpărare sau o parte din acesta pe baza facturii de avans, STATECH nu va fi obligată să livreze Obiectul Clientului și nici nu va începe să curgă termenul pentru îndeplinirea obligațiilor către Client.
11.4. Clientul este obligat să plătească prețul de cumpărare în conformitate cu Contractul, indiferent de factură, care este doar un document fiscal, având în vedere că dreptul la plata prețului de cumpărare nu este legat de aceasta. În sensul prezentelor CCG și al Contractului, plata înseamnă creditarea fondurilor relevante în contul STATECH.
11.5. Orice pretenții ale Clientului referitoare la defectele Obiectului nu îi conferă dreptul de a refuza plata integrală sau parțială a prețului de cumpărare. Aplicarea dispozițiilor Art. 2108 din Codul Civil este exclusă.
12. COOPERAREA PĂRȚILOR
12.1. Clientul este obligat să furnizeze STATECH, la cererea acesteia, toate documentele necesare pentru livrarea Obiectului în temeiul Contractului și să ofere STATECH orice altă asistență necesară în acest scop.
12.2. În cazul în care Clientul întârzie cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute la alineatul de mai sus 12.1, STATECH are dreptul, pe durata întârzierii, să suspende începerea producției și/sau livrarea Obiectului. Termenul de livrare a Obiectului se prelungește cu durata întârzierii Clientului în temeiul prezentului alineat.
12.3. STATECH este obligat să informeze Clientul cu privire la toate faptele care pot apărea pe parcursul pregătirii pentru îndeplinirea obligațiilor și care ar putea afecta calitatea Obiectului sau utilizarea acestuia.
13. CONDIȚII DE LIVRARE, TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE ȘI AL RISC DE DETERIORARE A BUNURILOR
13.1. STATECH va livra Obiectul Clientului în conformitate cu Contractul. Termenul de livrare a Obiectului menționat în Contract poate fi modificat de către STATECH în următoarele cazuri:
a) în urma unei disfuncționalități în aprovizionarea cu materii prime pentru producerea obiectului; sau
b) în urma nelivrării Obiectului ori a unei părți a acestuia către STATECH de către producător și/sau furnizor sau o altă terță parte, în termenul estimat.
STATECH va notifica întotdeauna în prealabil Clientul cu privire la o astfel de modificare, iar Clientul este de acord cu posibilitatea modificării unilaterale a datei de livrare a Obiectului în condițiile de mai sus.
13.2. Întârzierea livrării Obiectului de către STATECH nu va afecta Contractul, adică obligația STATECH de a livra Obiectul și obligația Clientului de a plăti prețul de cumpărare vor rămâne în vigoare. Părțile exclud în mod expres aplicarea dispozițiilor articolului 1980 din Codul civil.
13.3. Obiectul trebuie să fie ambalat sau pregătit pentru expediere în conformitate cu Contractul. STATECH va asigura transportul Obiectului către Client în conformitate cu condițiile stabilite în Contract, fie direct, fie prin intermediul unei terțe părți. Dacă Contractul nu prevede în mod expres această condiție, STATECH are dreptul de a alege.
13.4. Clientul este obligat să informeze STATECH cu privire la orice deteriorare a Obiectului în timpul transportului, cel târziu în următoarea zi lucrătoare din momentul preluării Obiectului de la transportator.
13.5. STATECH are dreptul să-și îndeplinească obligațiile față de Client prin livrări parțiale, precum și dreptul de a-și îndeplini obligațiile față de Client înainte și după perioada de livrare specificată în Contract. Clientul este obligat să accepte executarea parțială, precum și executarea înainte și după termenul de livrare.
13.6. Dacă nu se prevede altfel în Contract, STATECH este obligată să predea Obiectul Clientului, împreună cu documentele corespunzătoare (în special avizul de însoțire a mărfii), la sediul său. În acest caz, momentul livrării Obiectului este considerat momentul în care STATECH permite Clientului să dispună de Obiect la sediul său.
13.7. Clientul este obligat să preia Obiectul. Defectele Obiectului constatate la preluare vor fi remediate de STATECH în termenele convenite cu Clientul. Clientul nu are dreptul să refuze preluarea Obiectului din cauza unor defecte minore sau a unor deficiențe nesemnificative sau a altor defecte care nu afectează funcționalitatea Obiectului. Dacă Clientul refuză să preia Obiectul sau nu îl preia, STATECH are dreptul să depoziteze Obiectul pe cheltuiala Clientului și, pentru fiecare zi de întârziere a prelăurii Obiectului de către Client, STATECH are dreptul să perceapă Clientului o taxă de depozitare de 100 CZK (3,5 EUR) pe zi.
13.8. Părțile pot conveni ca STATECH să asigure expedierea Obiectului la sediul social al Clientului sau la adresa indicată în Contract. În acest caz, momentul predării Obiectului către Client este considerat ziua în care Obiectul este predat primului transportator pentru a fi transportat către Client.
13.9. Clientul dobândește dreptul de proprietate asupra Obiectului numai în momentul plății integrale a prețului de cumpărare. Până în momentul dobândirii dreptului de proprietate asupra Obiectului, Clientul se află în poziția de depozitar al Obiectului.
13.10. Riscul de deteriorare a Obiectului trece la Client în momentul predării și preluării Obiectului.
14. GARANȚIA CALITĂȚII ȘI RĂSPUNDEREA PENTRU DEFECTE
14.1. Prezentul articol 14 nu se aplică vânzării de piese de schimb, fiind aplicabile dispozițiile articolului 10. (garanția calității și răspunderea pentru defectele Service-ului).
14.2. STATECH oferă Clientului o garanție pentru calitatea Obiectului și este responsabilă pentru defectele Obiectului în condițiile convenite în Contract, altfel în conformitate cu dispozițiile relevante ale Codului Civil.
14.3. Clientul este obligat să verifice cu atenție Obiectul și să raporteze eventualele defecte fără întârziere după ce a avut posibilitatea de a constata defectul, cel târziu în termen de 14 zile, către STATECH. În caz contrar va pierde dreptul de a-și exercita în instanță drepturile din cauza executării defectuoase. Clientul este, de asemenea, obligat să coopereze cu STATECH în exercitarea drepturilor acesteia în cazul unei prestații defectuoase, în special să furnizeze toate informațiile referitoare la defectele Obiectului și să permită accesul la Obiectul care face obiectul reclamației.
14.4. În cazul unei prestații defectuoase, drepturile Clientului încetează dacă defectul nu a fost constatat în termen de 12 luni de la livrarea Obiectului.
14.5. În cazul unui Obiect folosit, drepturile Clientului în urma unei prestații defectuoase încetează dacă defectul nu a fost constatat în termen de 6 luni de la livrarea Obiectului. „Obiect folosit” în sensul acestei clauze înseamnă un Obiect care nu este nou și a fost folosit anterior de STATECH și/sau de o terță parte, despachetat, desfăcut și/sau returnat de un alt client sau de o altă terță parte.
14.6. Dacă STATECH remediază defectele Obiectului în termenul stabilit în Contract sau în termenul care va fi stabilit în legătură cu defectele parțiale printr-un acord ulterior între Părți, Clientul nu are dreptul la despăgubiri pentru eventualele daune suferite ca urmare a livrării unui obiect defectuos.
14.7. În timpul perioadei de garanție, Clientul este obligat să serviseze Obiectul numai prin intermediul STATECH; în caz contrar garanția va expira. Același lucru se aplică în cazul în care Obiectul nu este utilizat în mod profesional și în condiții normale de funcționare și în conformitate cu toate reglementările de funcționare sau instrucțiunile speciale furnizate de STATECH sau în cazul în care defectul a fost cauzat de Client sau a apărut în urma unui accident.
(E) FORMARE
15. PREȚUL ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ
15.1. Clientul este obligat să plătească STATECH prețul pentru furnizarea Formării în conformitate cu lista de prețuri publicată pe site-ul STATECH (www.mateco.cz) valabilă și în vigoare la momentul încheierii Contractului, dacă nu se prevede altfel în Contract.
15.2. Facturile (documentele fiscale) vor fi trimise la adresa Clientului sau la adresa de e-mail a Clientului specificată în contract. Factura va fi emisă întotdeauna la data livrării Obiectului (cu excepția facturilor de avans). Facturile sunt scadente în termen de 14 zile de la emiterea lor, cu excepția cazului în care se convine o dată scadentă diferită în confirmarea comenzii sau în Contract. Pe baza consimțământului Clientului (acordul Părților), STATECH are dreptul de a trimite facturi numai în format electronic.
15.3. Fără a aduce atingere clauzei 15.2 din aceste CCG, STATECH are dreptul, la discreția sa, să solicite plata pe baza unei facturi de avans înainte de furnizarea Formării. Într-un asemenea caz, până când Clientul nu va achita prețul sau o parte din acesta pe baza facturii de avans, STATECH nu va fi obligată să furnizeze Formarea și nici nu va începe să curgă termenul pentru îndeplinirea obligațiilor către Client.
15.4. Clientul este obligat să plătească prețul pentru Fomare în conformitate cu Contractul, indiferent de factură, care este doar un document fiscal, având în vedere că dreptul la plata prețului pentru Formare nu este legat de aceasta. În sensul prezentelor CCG și al Contractului, plata înseamnă creditarea fondurilor relevante în contul STATECH.
15.5. Orice pretenții ale Clientului referitoare la defectele Obiectului nu îi conferă dreptul de a refuza plata integrală sau parțială a prețului. Aplicarea dispozițiilor Art. 2108 din Codul Civil este exclusă.
16. ANULARE
16.1. Anularea comenzii de Formare de către Client poate fi făcută în scris (de exemplu, prin e-mail) și transmisă către STATECH cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data cursului de formare prevăzută în Contract. Pentru anularea unei comenzi de Formare în termen de 2 până la 4 zile lucrătoare înainte de data convenită pentru Formare, STATECH are dreptul de a solicita Clientului să plătească o taxă de anulare (penalitate contractuală) în valoare de 50% din prețul total pentru Formare în conformitate cu contractul. Pentru anularea unei comenzi de formare cu 1 zi lucrătoare sau mai puțin timp înainte de data convenită pentru Formare, STATECH are dreptul de a solicita Clientului să plătească o taxă de anulare (penalitate contractuală) în valoare de 100% din prețul total pentru Formare în conformitate cu contractul.
17. OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR ÎN TIMPUL FORMĂRII
17.1.STATECH este obligat să furnizeze Formarea în mod corespunzător și la timp, în conformitate cu legile aplicabile, standardele tehnice și standardele de siguranță a muncii.
17.2. STATECH se va asigura că tot personalul care furnizează Formarea pentru Client în temeiul Contractului este instruit profesional și deține certificatele și autorizațiile necesare în conformitate cu legile aplicabile și standardele tehnice relevante. STATECH are dreptul să utilizeze serviciile unor terți pentru a furniza formarea pentru Client.
17.3. Clientul este obligat să furnizeze STATECH, la cererea acesteia, toate documentele necesare pentru furnizarea Formării în temeiul Contractului și să ofere STATECH orice altă asistență necesară în acest scop.
17.4. În cazul în care Clientul întârzie cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute la alineatul de mai sus 17.3, STATECH are dreptul, pe durata întârzierii, să suspende începerea sau efectuarea Formării. Termenul de furnizare a Formării se prelungește cu durata întârzierii Clientului în temeiul prezentului alineat.
17.5. Clientul este obligat să se asigure că la Formare participă numai persoane apte din punct de vedere medical, în vârstă de peste 18 ani, participă la Formare.
17.6. STATECH este obligat să informeze Clientul cu privire la toate faptele care pot apărea pe parcursul pregătirii pentru îndeplinirea obligațiilor și care ar putea afecta furnizarea Formării.
17.7. După efectuarea Formării, STATECH va înmâna Clientului și/sau angajaților acestuia certificate de participare la Formare și/sau alte certificate, liste de prezență sau legitimații personale, care vor fi specificate mai detaliat în Contract. Valabilitatea certificatelor relevante și/sau a altor certificate, avize sau autorizații personale este reglementată de Ordonanța Guvernului nr. 193/2022 Col. privind echipamentele tehnice de ridicare și cerințele pentru garantarea siguranței acestora. Valabilitatea cursurilor de formare pentru care nu este stabilită valabilitatea prin acte normative este reglementată de decizia angajatorului.
(F) DISPOZIȚII COMUNE
18. REZILIEREA CONTRACTULUI
18.1. Cu excepția altor cazuri de reziliere a Contractului în temeiul prezentelor CCG, STATECH poate, de asemenea, să se retragă din Contract cu efect de la data livrării notificării de retragere către Client, dacă:
a) Clientul își încalcă în mod semnificativ oricare dintre obligațiile sale, în special dacă este în întârziere pentru cel puțin 5 zile în ceea ce privește plata remunerației STATECH sau a unei părți a acesteia în conformitate cu Contractul (chirie / preț pentru Service sau Formare / preț de cumpărare) sau altă plată în conformitate cu Contractul, având în vedere cî dispozițiile Art. 2133 din Codul civil nu se aplică;
b) a fost pronunțată o decizie definitivă de faliment împotriva Clientului, conform Legii nr. 182/2006 privind insolvența, cu modificările și completările ulterioare, sau a fost depusă împotriva Clientului o cerere de deschidere a procedurii de insolvență;
c) Clientul intră în lichidare;
d) Pentru o perioadă de cel puțin 14 zile, nu este nicio persoană autorizată (director, agent etc.) să acționeze în numele clientului (persoană juridică) în ansamblul său;
e) Clientul transferă Obiectul către o terță parte înainte de plata integrală a prețului de cumpărare; sau
f) Obiectul a fost furat sau s-a deteriorat complet în timpul închirierii.
18.2. Clientul este obligat să predea Obiectul, dacă acesta este proprietatea STATECH sau STATECH are dreptul de a-l utiliza și/sau folosi, imediat după încetarea Contractului sau la o altă dată și oră stabilită de STATECH. Clientul nu va folosi Obiectul pe perioada de la încetarea Contractului până la returnarea acestuia la STATECH şi este obligat să întreţină şi să gestioneze Obiectul pentru STATECH în mod corespunzător şi să împiedice orice lucru care ar zădărnici returnarea la timp a Obiectului la STATECH. Dispoziţiile alineatului 5.6 se aplică în mod similar.
18.3. STATECH are dreptul de a se retrage din contract chiar și parțial. În cazul executării în livrări parțiale, STATECH are dreptul de a alege dacă se retrage din Contract numai în ceea ce privește partea neexecutată a prestației sau în ceea ce privește întreaga prestație. În cazul executării parțiale progresive, STATECH are dreptul de a alege dacă se retrage din Contract numai cu efecte viitoare sau dacă să retrage din întreaga prestație.
18.4. Retragerea din Contract trebuie făcută în scris și va intra în vigoare în ziua următoare datei la care retragerea unei părți a fost comunicată celeilalte părți. În caz de îndoială, se consideră că retragerea a fost primită de către partea respectivă în a treia zi de la trimiterea acesteia de către partea care se retrage.
18.5. În cazul furtului unui Obiect deținut de STATECH sau al distrugerii totale a acestuia, Clientul (în plus față de orice alte obligații), va fi obligat în mod expres să compenseze STATECH pentru pierderea de profit. Părțile convin în mod expres că, în sensul prezentului alineat, pierderea de profit va include și așa-numitul profit pierdut ipotetic, adică profitul pe care STATECH l-ar fi obținut dacă ar fi putut continua să dispună de Obiectul în cauză (prin închiriere sau vânzare), în cazul în care nu ar fi avut loc furtul sau distrugerea totală a acestuia. În scopul calculării acestor pierderi de profit, se va utiliza profitul normal pe care STATECH l-a realizat până în prezent prin închirierea Obiectului relevant. Clientul este de acord în mod expres cu această obligație și cu metoda de calcul al pierderii de profit în conformitate cu această prevedere.
18.6. În cazul în care un Contract sau un Contract-cadru a fost convenit între Părți pentru o perioadă mai mare de 1 an și un astfel de Contract (Contract-cadru) este reziliat anticipat, fie ca urmare a unei încălcări de către Client a obligațiilor sale sau în alt mod, Clientul este de acord să plătească STATECH o compensație pentru o astfel de reziliere anticipată în valoare de 25% din totalul plăților rămase pe care STATECH le-ar fi primit de la Client în temeiul Contractului relevant dacă o astfel de reziliere anticipată nu ar fi avut loc.
19. SANCȚIUNI ȘI DISPOZIȚII CONEXE
19.1. În cazul în care Clientul este în întârziere cu plata sumei conform facturii emise, acesta se obligă să plătească STATECH o penalitate contractuală de 0,1% din suma restantă pentru fiecare zi de întârziere.
19.2. În cazul întârzierii la plata sumei conform facturii emise, STATECH şi Locatarul stipulează o dobândă contractuală de întârziere de 0,05% din suma restantă pentru fiecare zi de întârziere.
19.3. În cazul încălcării obligaţiei conform articolului 5.6 acestor CCG, Locatarul este obligat să plătească STATECH o penalitate contractuală în valoare de 50.000 CZK pentru fiecare încălcare.
19.4. În cazul încălcării obligaţiei conform articolului 18.2 acestor CCG, Clientul este obligat să plătească STATECH o penalitate contractuală în valoare de 50.000 CZK pentru fiecare încălcare.
19.5. Plata penalităţilor contractuale nu afectează dreptul STATECH la despăgubirea integrală a daunelor.
19.6. În cazul în care părțile convin asupra unui plan de plată eșalonată privind plata sumelor datorate, clientul se angajează să plătească STATECH, împreună cu ratele relevante, dobânda contractuală pentru sumele datorate până la achitare, în cuantum corespunzător nivelului actual al dobânzii de întârziere în conformitate cu legislația aplicabilă.
19.7. Părțile convin și declară în mod expres că STATECH are dreptul de a verifica capacitatea Clientului de a-și îndeplini obligațiile în temeiul Contractului, în special capacitatea de a plăti remunerația pentru STATECH (chirie / preț pentru Service sau Formare / preț de cumpărare) și orice alte plăți aferente (denumită în cele ce urmează solvabilitate), iar Clientul se angajează să ofere STATECH toată cooperarea în acest scop. STATECH are dreptul de a solicita situații contabile de la Client pe durata Relației contractuale și dacă STATECH constată că Clientul a ascuns orice informație importantă în timpul verificării solvabilității, care ar putea duce la constatarea că Clientul nu este în măsură să achite remunerația pentru STATECH (chirie / preț pentru Service sau Formare / preț de cumpărare) sau alte plăți, STATECH are dreptul de a se retrage din Contract. În cazul în care Clientul este în același timp client al grupului Mateco, Clientul acordă STATECH consimțământul său pentru furnizarea și obținerea documentelor necesare pentru verificarea solvabilității de la aceste companii.
19.8. De asemenea, părțile convin că STATECH are dreptul de a se retrage din Contract dacă există îndoieli cu privire la solvabilitatea clientului. Într-un astfel de caz, STATECH nu este obligată să precizeze în retragere motivul retragerii și nici să specifice sursele și motivele îndoielilor cu privire la solvabilitatea Clientului. Părțile declară în mod expres că, în cazul retragerii din Contract în conformitate cu prezenta dispoziție, Clientul nu va avea nicio pretenție, inclusiv daune, față de STATECH.
19.9. Clientul se obligă să plătească STATECH, pe lângă toate celelalte plăți convenite, costurile serviciilor legate de căutarea, asigurarea și preluarea Obiectului, precum și costurile de recuperare a sumelor datorate și costurile de reprezentare juridică.
19.10. În cazul în care executarea obligațiilor de către Locatar se deteriorează pe durata relației contractuale, STATECH are dreptul să solicite Locatarului garanții suplimentare pentru aceste obligații, până la valoarea totală a creanțelor în temeiul acestui Contract, inclusiv accesoriile acestora.
20. FORȚA MAJORĂ
20.1. Nicio Parte nu răspunde pentru neexecutarea totală sau parțială a obligațiilor sale, dacă neexecutarea este consecința unor împrejurări precum inundație, incendiu, cutremur și alte fenomene naturale, război sau acțiuni militare, precum și alte circumstanțe extraordinare similare, dacă nu se poate presupune în mod rezonabil că Partea obligată ar fi putut depăși acest obstacol sau consecințele acestuia și dacă această împrejurare a apărut independent de voința Părții, nu a rezultat din situațiile personale ale Părții și nici nu a survenit în timp ce Partea se afla deja în întârziere cu executarea obligațiilor sale, și nu reprezintă, de asemenea, o împrejurare pe care Partea era obligată să o depășească potrivit Contractului (denumită în cele ce urmează Forță majoră). Vor fi considerate drept Forță majoră și situațiile în care STATECH nu poate să-și îndeplinească total sau parțial obligațiile contractuale din cauza interdicției de export al Bunurilor sau a neeliberării autorizației de export ori a unei autorizații similare de către autoritățile competente.
20.2. Partea pentru care executarea obligației a devenit imposibilă din motivele menționate mai sus trebuie să informeze cealaltă parte în scris imediat, dar nu mai târziu de 7 zile calendaristice de la apariția împrejurărilor de Forță majoră și, de asemenea, trebuie să informeze cealaltă parte în scris în termen de 7 zile calendaristice de la încetarea acestor împrejurări. După înlăturarea impedimentului cauzat de împrejurările de forță majoră, Părțile vor începe imediat executarea obligațiilor contractuale care le revin în temeiul contractului.
20.3. În cazul în care evenimentul de forță majoră durează cel puțin 30 de zile, Părțile au dreptul de a se retrage din Contract.
21. ALTE ÎNȚELEGERI
21.1. Toate sumele care urmează să fie plătite de către Client în conformitate cu CCG sau Contract şi care reprezintă o plată pentru orice executare în scopuri de TVA sunt exprimate fără TVA. Clientul este, de asemenea, obligat (împreună cu plata taxei pentru această executare) să plătească STATECH suma corespunzătoare cuantumului TVA legal.
21.2. STATECH nu va fi obligată să livreze Obiectul Clientului în termenul convenit în cazul în care Clientul este în întârziere față de STATECH în temeiul oricăror Contracte încheiate anterior sau nu a plătit vreo factură de avans în temeiul prezentelor CGC. STATECH nu va fi în întârziere în ceea ce privește împlinirea obligațiilor sale către Client în temeiul Contractului până când toate aceste datorii nu vor fi plătite integral.
21.3.Clientul nu este îndreptăţit să compenseze în mod unilateral creanţa sa cu o creanţă a STATECH. Acordul de compensare a creanţelor reciproce ale Părţilor necesită o formă scrisă. Prevederile acestui alineat nu afectează dreptul STATECH de a compensa unilateral creanţele STATECH cu creanţele Clientului. STATECH este autorizat în mod expres să accepte plăți de la terțe persoane în vederea acoperirea oricăror plăți din orice Raport contractual sau în legătură cu acesta.
21.4. Clientul nu are dreptul să cedeze niciuna dintre creanțele sale din Contract, nici măcar parțial, către o terță parte fără acordul prealabil scris al STATECH.
21.5. Nicio neexercitare, exercitare parțială sau întârziere a STATECH în exercitarea unui drept sau a unor mijloace de protecție juridică nu se interpretează ca o renunțare la dreptul respectiv.
21.6. Valoarea despăgubirilor pentru prejudiciile suferite de Client în legătură cu Contractul este limitată, STATECH fiind obligată să despăgubească Clientul pentru prejudiciile suferite numai până la valoarea remunerației pentru STATECH conform Contractului. Despăgubirile pentru pierderile de profit sunt complet excluse. Clientul este obligat să prevină apariția daunelor și mai ales să efectueze controale periodice ale Obiectului și să manipuleze Obiectul în mod corespunzător. În cazul în care Clientul descoperă defecte ale Obiectului, acesta este obligat să informeze STATECH imediat despre acest fapt, în conformitate cu aceste CCG și să nu mai manipuleze Obiectul în cazul în care acest lucru ar putea duce la apariția unor daune suplimentare.
21.7. STATECH are dreptul de a aplica pe Obiect denumirea sa comercială sau orice altă denumire protejată de marca sa comercială sau de marca comercială a grupului Mateco, cu excepția cazului în care se convine altfel cu clientul. Exprimarea voinței clientului în temeiul prezentului alineat trebuie făcută în scris.
21.8. Clientul este de acord cu emiterea și trimiterea de note de credit, facturi de avans și facturi în format .pdf, la adresa de e-mail aleasă de Client în acest scop și declară că utilizează în mod activ această adresă de e-mail. În acest context, clientul declară, de asemenea, că dispune de mijloacele necesare pentru a primi, verifica și deschide nota de credit electronică, factura de avans și factura trimisă în format .pdf. În cazul în care adresa de e-mail activă a Clientului se modifică, Clientul este obligat să informeze STATECH cu privire la această modificare fără întârzieri nejustificate. În caz contrar, modificarea adresei de e-mail active nu are nicio influență asupra livrării facturii și a termenului ei de plată.
22. INSTANŢA COMPETENTĂ ŞI LEGEA APLICABILĂ
22.1. Pentru soluţionarea litigiilor care decurg din sau în legătură cu Contractul (inclusiv a problemelor privind validitatea sau interpretarea acestuia) este competent pentru judecarea în primă instanţă Tribunalul Municipal din Praga 7 (în cauzele ce ţin de competenţa Tribunalului Raional) sau Tribunalul Regional din Praga (în cauzele ce ţin de competenţa Tribunalului Regional)
22.2. Relația contractuală este reglementată de legislația cehă, cu excepția Convenției de la Viena privind vânzarea internațională de bunuri.
23. DISPOZIŢII FINALE
23.1. Drepturile şi obligaţiile Părţilor care nu sunt reglementate în mod expres de Contract, Contractul-cadru și aceste CCG sunt guvernate de dispoziţiile relevante ale Codului Civil.
23.2. Dacă vreuna dintre prevederile acestor CCG, Contractului sau Contractului-cadru este nulă, ineficientă sau neaplicabilă, sau devine astfel în viitor, numai acea prevedere este sau va fi nulă, ineficientă sau neaplicabilă, fără a afecta valabilitatea, eficacitatea și aplicabilitatea celorlalte prevederi ale prezentelor CCG, Contractului sau Contractului-cadru. Fără a aduce atingere celor de mai sus, părțile se angajează să acționeze cu bună-credință pentru a înlocui cu promptitudine dispoziția defectuoasă cu o dispoziție impecabilă care să fie conformă cu intenția și conținutul dispoziției defectuoase în cea mai mare măsură posibilă.
23.3. Parte integrantă a prezentelor CCG este Anexa nr. 1 (denumită în continuare Anexă). Dispoziţiile Anexei se aplică însă numai dacă în Contractul de închiriere este prevăzută o suprataxă pentru reducerea despăgubirii pentru daune de către Locatar.
23.4. Termenul de prescripţie pentru drepturile care decurg din Contract este reglementat de dispoziţiile relevante din Codul civil. Orice prelungire sau reducere a termenelor de prescripţie trebuie să fie făcute în scris.
23.5. Politica STATECH privind confidențialitatea și cookie-urile este disponibilă pe pagina web STATECH (www.statech.cz a www.mateco.cz).
23.6. Prezentele CCG intră în vigoare și produc efecte la data de 01.8.2025.
În Dolní Beřkovice, la data de 28.7.2025
Pavel Boubelík, Director General al STATECH s.r.o.
ANEXA Nr. 1
Condiţii Comerciale Generale
STATECH s.r.o.
Suprataxă pentru reducerea despăgubirii pentru daune „STATECH SECURITY“
1. DISPOZIŢII INTRODUCTIVE
1.1. Anexa nr. 1 la CCG (denumită în continuare Anexa) reglementează drepturile şi obligaţiile STATECH şi ale Locatarului în legătură cu răspunderea pentru daunele produse Obiectului când este stipulată suprataxă (definită mai jos).
1.2. În condiţiile stabilite în CCG şi Anexă, dispoziţiile anexei prevalează asupra dispoziţiilor CCG privind răspunderea pentru daune şi despăgubirea daunelor (în special asupra dispoziţiilor articolului 6 din CCG). Cu toate acestea, stipulările diferite din Contract prevalează asupra Anexei.
2. DEFINIŢII
2.1. Cu excepţia termenilor definiţi în CCG sau în altă parte a Anexei, definiţiile şi alte dispoziţii ale prezentului articol 2 se aplică în întreaga Anexă:
Preţul de listă înseamnă preţul pentru închirierea fiecărui Obiect în parte, în conformitate cu listele de preţuri ale STATECH, care este întotdeauna specificat la propunerea de încheiere a Contractului sau la Contractul-cadru (pentru a evita orice îndoială, se menţionează că orice reduceri acordate Locatarului nu afectează nicicum valoarea preţului de listă); și
Suprataxa înseamnă plata pentru reducerea despăgubirii pentru daune în cuantumul indicat în Contract.
3. STIPULAREA ŞI VALABILITATEA ANEXEI, PLATA SUPRATAXEI
3.1. Dacă la stipularea Contractului Locatarul şi STATECH sunt de acord conform articolului 3 din CCG ca Locatarul să plătească STATECH în plus faţă de chirie şi alte plăţi conform articolului 4 din CCG şi Suprataxa, relaţiile de răspundere dintre STATECH şi Locatar legate de daunele produse Obiectului vor fi guvernate de dispoziţiile prezentei Anexe. Anexa se aplică numai daunelor produse Obiectului care au apărut după preluarea Obiectului de către Locatar în baza Contractului. Dacă utilizarea Anexei a fost stipulată ulterior, după preluarea Obiectului, (de exemplu printr-un Act adiţional la Contract), dispoziţiile Anexei se aplică numai daunelor care au apărut după intrarea în vigoare a stipulaţiei privind utilizarea Anexei
3.2. Suprataxa se percepe pentru fiecare zi de închiriere, în mod separat pentru fiecare Obiect, în conformitate cu Contractul.
3.3. Suprataxa va fi facturată Locatarului pe facturile emise în conformitate cu articolul 4 din CCG separat. Pentru plata acesteia, se aplică dispoziţiile relevante ale articolului 4 din CCG.
3.4. Dispozițiile prezentei anexe se aplică Obiectelor închiriate care se află pe teritoriul Republicii Cehe și al Republicii Slovace în momentul producerii daunelor.
4. DESPĂGUBIREA DAUNELOR
4.1. Despăgubirea daunelor care intră sub incidenţa Anexei se va aplica în cazul daunelor produse Obiectului în timpul închirierii, ca urmare a evenimentelor specificate în continuare în articolul 5. Este vorba numai de daune produse Obiectului fără orice alte daune consecvente.
4.2. Daunele în sensul prezentei Anexe nu includ daunele produse pieselor Obiectului care se uzează rapid şi care sunt înlocuite în mod regulat (de ex., anvelope, tuburi, ţevi, arbori, lanţuri, frânghii, piese mecanice pentru mişcare de rostogolire şi liniară etc.), dacă aceste piese nu au fost deteriorate/distruse în acelaşi timp cu alte părţi ale Obiectului printr-un eveniment incidental specificat în continuare în articolul 5.
4.3. În cazul în care Obiectul suferă daune în valoare de până la 20.000 CZK inclusiv, despăgubirea pentru daune este acoperită de suprataxă. Dacă Obiectul suferă daune în valoare de peste 20.001 CZK, Locatarul este obligat să despăgubească STATECH numai cu 20% din suma totală a daunelor aduse Obiectului, dar nu mai puțin de suma minimă de 15.000 CZK. Acest lucru nu aduce atingere dispoziţiilor alineatului 4.4.
4.4. În caz de deteriorare totală a Obiectului şi în cazul în care Obiectul s-a deteriorat într-o asemenea măsură încât nu mai poate fi, în mod obiectiv, reparat pentru a fi utilizat în scopul său iniţial, Locatarul este obligat să plătească STATECH în loc de despăgubirea în conformitate cu articolul 4.3 pentru daunele produse unui Obiect cu o vechime de până la 3 ani inclusiv, o sumă de 25% din valoarea unui Obiect nou, suma minimă fiind însă 100.000 CZK, iar în cazul Obiectelor mai vechi, o sumă de 15% din valoarea unui Obiect nou, suma minimă fiind însă 100.000 CZK.
4.5. În caz de contradicţie privind valoarea reală a daunei, va decide avizul STATECH.
5. AMPLOAREA UTILIZĂRII ANEXEI
Dispozițiile prezentei Anexe se aplică în caz de deteriorare a Obiectului drep urmare a unui eveniment enumerat mai jos, cu condiția ca toate condițiile contractuale, tehnice și operaționale să fie îndeplinite:
- Deteriorări mecanice normale ale Obiectului rezultate din utilizarea standard și normală a echipamentului (de exemplu, zgârieturi, lovituri, abraziuni de suprafață);
- Deteriorarea Obiectului drept urmare a unui accident operațional sau a utilizării necorespunzătoare a Obiectului, care nu a fost intenționată sau nu se referă la evenimente care nu sunt acoperite de suprataxa prevăzută la articolul 6 din prezenta Anexă;
- Deteriorarea componentelor electrice sau a părților Obiectului, cum ar fi cablul de alimentare, ștecherul, întrerupătorul sau mânerele, dacă Obiectul sau o parte a acestuia a fost utilizat conform instrucțiunilor producătorului;
- Murdărirea și uzura normală a Obiectului, corespunzătoare duratei și naturii utilizării Obiectului;
- Defecțiuni ale Obiectului fără o cauză aparentă care apar în timpul funcționării normale a Obiectului, deși se respectă toate instrucțiunile producătorului și/sau ale STATECH;
- Costurile suportate de STATECH pentru evaluarea și diagnosticarea daunelor, dacă acestea au fost evaluate și diagnosticate departamentul tehnic STATECH;
- Orice alte reparații, daune sau deteriorări ale Obiectului evaluate după încetarea Închirierii în conformitate cu articolul 5.6 din CCG, în afara cazului când acestea sunt evenimente care nu sunt acoperite de Suprataxa în conformitate cu articolul 6 din prezenta Anexă.
6. LIMITAREA UTILIZĂRII ANEXEI
Dispozițiile prezentei Anexe nu se aplică:
a) La furnizarea de Service pentru Obiect pe durata contractului de închiriere;
b) În cazurile în care prejudiciul este cauzat de nerespectarea de către locatar a obligațiilor care îi revin în temeiul articolului 6 din CCG; și
c) În cazul daunelor produse Obiectului, indiferent de cauzele declanşatoare, drept urmare a următoarelor evenimente sau fapte:
- Pierderea, furtul sau orice altă sustragere a Obiectului ori a unei părți a acestuia, inclusiv prin fraudă, delapidare sau ascundere, precum și confiscarea oficială a Obiectului ori a unei părți a acestuia;
- Deteriorarea intenționată a Obiectului, vandalizarea Obiectului sau deteriorarea Obiectului cauzată de alte acte ilegale;
- Utilizarea Obiectului în contradicţie cu regulamentele şi instrucţiunile producătorului, normele tehnice, standardele şi încălcarea obligaţiilor de către Locatar, care îi revin din Contract şi din reglementările legale, inclusiv utilizarea Obiectului sub influența alcoolului, substanțelor narcotice sau psihotrope;
- Deteriorarea interiorului echipamentului, inclusiv încălcarea interdicției de fumat în interiorul Obiectului;
- Incendiu, inundaţie, căderea unui avion sau a unei părţi a acestuia şi a încărcăturii sale, furtuni (furtună înseamnă acţiunea unei mase de aer cu o viteză mai mare de 20,8 m/s), grindină, alunecare de teren, căderea stâncilor, avalanșă, prăbuşirea clădirilor sau a unor părţi ale acestora, prăbuşirea celulelor de construcţie, demolări, expansiune de gheaţă sau zăpadă, masă grea de zăpadă sau gheaţă, cutremure, cicloane tropicale şi erupţii vulcanice, cădere de arbori sau alte obiecte, impact (acţiunea imediată a forţei unui alt obiect);
- În cazul în care, în timpul transportului Obiectului, şoferul nu adaptează stilul de conducere la condiţiile meteorologice, condiţiile de trafic.
Pentru evitarea oricărei îndoieli, se precizează că în cazurile menţionate mai sus, în conformitate cu articolul 6, Locatarul este răspunzător integral pentru daunele conform CCG.
7. ANUNŢAREA DAUNELOR PRODUSE OBIECTULUI
În cazul oricărei deteriorări a Obiectului care ar putea avea un impact negativ asupra funcționării sigure a acestuia sau ar putea pune în pericol operatorul sau împrejurimile, Locatarul va realiza imediat, fără întârzieri nejustificate, documentația fotografică a deteriorării și va notifica imediat STATECH. Notificarea deteriorării Obiectului, inclusiv documentația fotografică, trebuie trimisă la următoarea adresă de e-mail servis@statech.cz în termen de cel mult 24 de ore de la producerea sau descoperirea deteriorării Obiectului.
8. ALTE DISPOZIŢII
STATECH are dreptul de a modifica prezenta Anexă. Anexele deja încheiate rămân valabile. Varianta actuală a Anexei va fi stabilită de către STATECH cel mai târziu în 20 de zile calendaristice înainte de intrarea în vigoare a modificării, prin publicarea pe www.mateco.cz. Locatarul are dreptul să-şi exprime dezacordul cu o astfel de modificare printr-un aviz scris transmis STATECH cel mai târziu în 20 de zile calendaristice de la data publicării acestei modificări, iar în acest caz, nu este obligat prin această modificare.